Bestyrelsen foranlediger bestilling af containere gennem hele sæsonen,
Desværre kan vi kun bestille een container ad gangen, men vi sørger for at bestille den næste, så snart den forrige er afhentet. Det betyder at der går ca. 1-2 uger mellem leveringerne.
Der vil primært blive bestilt containere til GRØNT HAVEAFFALD, men der vil også blive bestilt container til STORSKRALD i hhv. starten og slutningen af sæsonen.
Placeringen af containerne vil skifte mellem portene, så alle har rimeligt let containeradgang cirka en gang om måneden.
SE PÅ SIDEN HVOR OG HVORNÅR DEN NYESTE CONTAINER LEVERES OG AFHENTES
(BEMÆRK: På begge transportdage sker levering/afhentning mellem kl. 06:00 og 17:00)
HUSK at containerne aldrig må fyldes over kanten, da de så ikke kan kommer under viadukten ved bortkørsel.
De bestilte containere er til hele foreningen, uanset hvilken port de står ved. Der er altså ikke tale om “private portcontainere”.
Det betyder også, at du ikke kan tillade dig at fylde containeren op, bare fordi du kommer først – du skal tænke på at der er andre der har samme behov som dig, og nogle skal først komme hjem fra arbejde.
Hvad der svarer til 3-4 sækkefulde fra hver have, må være rimeligt i første omgang – og så kan du eventuelt se om der er plads til mere, aftenen inden den bliver hentet.
Måske en kompostbeholder er en god ide, til græsafklip, blade og andre bløde plantedele – og så gemme de større grene og lignende til containeren.
Er denne ordning ikke nok for dig – eller har du andet affald du gerne vil af med, må du selv arrangere at køre det på en genbrugsplads.
Vi kan desværre ikke få opsat flaske- eller aviscontainere fra Affaldsservice, så disse affaldstyper må du enten smide med i dagrenovationen, eller selv køre til nærmeste mulighed.
Containere bestilt/leveret 2023
(BEMÆRK: På begge transportdage sker levering/afhentning mellem kl. 06:00 og 17:00)